Óvodánk 2018.szeptember 01.-jén kezdte meg keresztény szellemű nevelését a mátészalkai Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi, Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola óvodai intézményegységeként.

 

Óvodánk pedagógiai alappillérei:

-meghitt nyugalmat árasztó légkör

-komplexitásra törekvő tevékenységterületekben differenciált, és egyéni fejlesztésekben történő nevelés

-képességfejlesztés, ahol hangsúlyos szerepet kap a játék, mozgás, és tehetséggondozás.

 

Óvodánk védőszentje – Kalkuttai Szent Teréz

” Soha ne engedd, hogy valaki ne legyen boldogabb a veled való találkozás után, mint előtte!”

A két intézmény-egység egymás munkája iránti kölcsönös érdeklődés hozzájárul a nevelési célok, elképzelések megismeréséhez, közelítéséhez, támogatásához. Munkaközösség vezetőként a legfontosabb célnak és feladatnak az óvoda – iskola közti átmenet megkönnyítését tartom. Ennek érdekében közös kapcsolódási pontok kialakítására törekszünk kollégáimmal: iskolaelőkészítő foglalkozások (angol, német), beiskolázási program, bemutató órák látogatása, rajzkiállítás, Sakkjátszótér – Sakkpalota Program.

 A kapcsolódási pontok közül a Sakkjátszótér – Sakkpalota Programot emelném ki:

Polgár Judit Módszer lényege és célja az óvodás és kisiskolás korú, 4 és 10 év közötti gyermekek komplex képességfejlesztése, melyek révén kialakulnak és megerősödnek a 21. században elengedhetetlen készségek: a kritikus gondolkodás, a kommunikáció, a kollaboráció és a kreativitás.

Az oldalon folyamatosan beszámolok az óvodában, iskolában megvalósult  képességfejlesztő programok kiemelt eseményeiről!

Május 6.-án „Kapcsolódási pont az óvodával” – Sakkjátszótér foglalkozáson vehettünk részt akkreditált képzést végzett kollégáimmal, az iskolánk mellett működő oviban. 30 fő nagycsoportos három csoportra bontva mutatta be mi mindent sajátított el a tanév során. Képek segítségével történetet meséltek, a „Postás” játékkal remekül tájékozódtak a
Sakkjátszótéren, párosítottak, mondókát mondtak, bábot neveztek meg tapintás után, a nagy sakkszőnyegen mozgásos feladatokat oldottak meg. Az ovisok motiváltak, aktívak, figyelmesek voltak, ami bizonyítja, hogy a feladatok végzése közben sikerélményhez jutottak. Szerencsések vagyunk, hogy olyan gyerekek jönnek iskolánkba, akiknek a gondolkodását,
kreativitását, mozgáskoordinációját, szociális képességét komplex képességfejlesztés határozza meg. A bemutató órát Tárkányiné Budai Éva Óvodavezető Asszony tartotta.

Köszönjük a lehetőséget!

Stelénné Sárközi Edit – szakmai vezető

Játékos, mozgásos foglalkozás ovisoknak

 

FELADATOK

Bevonulás az öltözőből: „Hogyha gyakran sakkozom, szuper erőm megkapom”

  1. „Vezér mondja” játék
  2. Bábkereső

A nagy dekorációs bábok elé zsámolyt rakunk felfordítva. A tornateremben szétszórtan nyomtatott „bábfotókat” helyezünk el. Ezeket kell összegyűjteni és a megfelelő zsámolyba beletenni.

  1. Mindenki vesz egy műanyag bábot, közben ezt mondják: „Vegyük a bábokat sorba, kezdődjék a móka!”

-a terem közepén szétszórtan helyezkednek el, báb letétele (meg kell figyelni, milyen báb van a kezében)

-séta a bábok között – taps – saját báb keresése

-ismétlés

-rakd a bábot a fejedre-emeld a magasba-tedd a jobb válladra stb.

-keresd meg azt, akinél ugyanolyan báb van, mint a tied!

  1. Felsorakozik a két sereg, leülnek, báb mellettük (világos-sötét, két oszlop kialakítása), egy-egy gyerek kijelölése, utasítás adása:

-guggolj le minden 2. bábnál

-tapsolj a gyalognál

-a futónál szökdelj helyben hármat

-a bástyánál tapsolj annyit, amennyi az értéke stb.

  1. Babzsákgyűjtés: a csapatok mellett sakkszőnyeg. A terem közepén zsámoly, benne babzsák. A csapatoknak minél több babzsákot kell gyűjteni és elhelyezni a sakkszőnyegen (mint sorversenynél).
  2. Állásba fel! Elteszik a bábot, közben ezt mondják: „Tegyük a bábokat sorba, véget ért a móka!”

Visszaállnak az oszlopok, a kis gyalog „átalakulása” következik: fejük fölött adogatják a gyalogot, az utolsó ember előre fut, akkor lesz vége a játéknak, ha az első ember is visszaér.

  1. Zárás: Bábok, vándoroljatok!

Szórt alakzatban annyi nagy műanyag bábot helyezünk el (velük is ki lehet rakatni), amennyi

gyerek van. A gyerekek a CIKCAKK SAKK dal zenére sétálni kezdenek. Ekkor, két bábut elveszek. Amikor elhallgat a zene, mindenki igyekszik egy bábut megszerezni. Akinek nem jut, oldalra kiül és szurkol a többi gyereknek. A játék folytatódik.

 

A feladatokat összeállította: Stelénné Sárközi Edit